İzmir’de yaratıcı fikirler

1093

Pınar Pinzuti, İzmirli bir bisiklet aktivisti ve blog yazarı. Bisikletizm.com’da bisikletli ulaşımının yaygınlaşması, kentlerimizin insan dostu olarak tasarlanmasının hayat kalitemizi yükselteceği ve bisiklet turizminin potansiyeli üzerine yazılar yazıyor.

izmir

Şehir insanı, hareket alışkanlıklarını değiştirdiğinde, yaya ve bisikletli ulaşımı tercih ettiklerinde şehirlerimizin çehresinin de değişeceğine inanıyorum.” Diyen Pinzutin Yavaş gitmenin farkındalığı arttırdığı gibi, aktif ulaşım sağlık sorunlarını önleyici çok kolay bir önlem olduğunu ifade ediyor fırsat buldukça.

Gerisini de kendi kaleminden okuyalım;

insan dostu kentilerin turizm için çok önemli olduğunu biliyorum. Tatillerde motor sesi ve kirli havadan kaçıp dinlenmek için sakinlik arıyoruz. Ne yazikki Türkiye’de tatil kentlerimiz (Kuşadası, Bodrum, marmaris vb) trafikten boğulduğumuz yerler oldu. Bunu ancak şehir içindeki ulaşım alışkanlıklarımız değişirse, güvenli ve sakin kentlere kavuşabiliriz.

Turistler geldikleri yerlerde fotoğraf çekerler.Yine ne yazikki tüm anıtların ve güzelliklerin önü otomobil park yeri.. İçinde “metal kutuların” olmadığı fotoğraf çekmek neredeyse imkansız.

Şehir insanını otomobillerden indirip bisiklete binmeye, yürümeye toplu taşıma araçlarını kullanmaya ikna etmenin tek yolu, onları buna alıştırmak. Onları alıştırmak için ise eğlenceli ve yaratıcı fikirlere ihtiyacımız var. İzmir Bike Party etkinliğinin nedeni tam olarak da bu!

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, çocuklarımız için aileleri ile geçirdikleri eğlenceli bir gün olarak hafızalarımıza kazınsın istedim. Bisiklet bu etkinliğin hareket aracı olsun dedim.  Çocuklarımız, bisikletin eğlenceli bir ulaşım aracı olduğunu deneyimlesin.

Etkinliği Facebook üzerinden ve kendi blog sayfamdan duyurdum. Ankara, İstanbul, Muğla ve çevre illerden sadece bu etkinliğe katılmak için gelenler oldu. Otellerde konakladılar, bisiklet kiraladılar ve haftasonu İzmir onlar için eğlenceli bir tatil destinasyonu oldu.

Yaklaşık 1000 kişi Konak Saat Kulesi’nde buluştu, trafiğe kapatılmış bulvarlarda sessizce pedal çevirdi, çocuklar sokakları otomobilsiz deneyimleri ve finali KültürPark’ta (izmir fuar) yaptık. Çimlerin üzerinde kocaman bir şehir pikniği, çocuklar için oyun oynayabilecekleri güvenli bir alan.

Ben Bike Party etkinliğini her yıl Nisan ayında yeniden yapmak istiyorum. Ancak  bir etkinliğin büyümesi ve yaygınlaşması hata gelenekselleşmesi için Turizm ve Kültür Bakanlığından destek istiyorum. Bu bir şehir tanıtımıdır ve İzmir Festival kenti olmalıdır.

25 Eylül 2016’da Süslü Kadınlar Bisiklet Turu, 4.kez yapılacak. yerli ve yabancı basının çok ilgi gösterdiği etkinlik İzmir’in tanıtım fotoğrafı olarak kullanılıyor. Bu etkinliği Sema Gür ile birlikte organize ediyoruz ve binlerce kadın süslenip bisiklete biniyoruz. Tarih yaklaştıkça size haber vereceğim.